2010年8月1日 星期日

物質生活﹕告別肝鬱

物質生活﹕告別肝鬱


【明報專訊】早上起來上網,發現有人在facebook tag了我,一看,原來是最近尋回的小學同學哥頓,新貼了一張我們十歲時的舊照。我挺抗拒人家沒問過我就在facebook上擺我的照片,我真的會有私隱被侵犯的感覺,尤其是照片拍得我樣衰核突的時候,就會生起強烈的「嬲你唔知,話你唔好意思」的感受。不過十歲的我幾靚仔,笑容燦爛到令現在的我看了想哭,I like it.


哥頓跟我曾經是好兄弟,上山下海都在一起,後來是怎樣疏遠的呢?因為升了不同中學?因為搬了幾次家失了聯絡?都忘記了。只記得對上一次在人海重遇他,是十多年前——那時我剛上大學,有天打電話call一個同學(是的,那是傳呼機苟延殘喘的年代),接線生聽到我留名「小康」時,沒來由問了一句:「是不是張小康?」我當時還真糊塗了,答了句「是」,對方輕聲說:「小康,係我!哥頓!」我還沒回過神,他又變回接線腔,說:「係,小康call 8699,留幾號電話?」我說完,他又悄聲說:「放工我call你。」


那晚他帶我去尖沙嘴亞士厘道一家酒吧喝酒(很難忘,那是我第一次落bar),哥頓不絕口誇我讀書了得,考上大學,他會考失敗後也沒多想,什麼工作都試做,那時在傳呼台工作剛滿一年,感受到山雨欲來:「無得做啦,第日人人都帶個電話出街,使鬼call台。」轉念他卻說:「不過好難講,始終有人唔like直接畀人搵到,傳呼台有生存價值。你學生哥,唔知咁多喇,呢個世界好多蠱惑,好似明明機主係男人,但就經常有女人打上覆call,擺明就係check住啦。抵死咯,男人笨唔晒,留個指令,『逢女子不覆』,搞掂。男人要有私隱,大家識做。」我跟他哈哈大笑,那時怎麼知道,十年八載之間,世界天翻地覆到不但人人有電話,男女相互監視的內容由電郵到短訊,加上facebook上的眉來眼去和蛛絲馬,情網織得更複雜,也許也更扭曲吧。


搵食艱難


十年不見,哥頓轉了不下十次工,沒變的是仍然靠把口搵食。近年他做電話推銷,這我也多少有點認識,畢竟對專業散工來說,每一通電話都可能是生意,不能怠慢,結果是不管有沒有來電顯示,電話響起時,我還是要用一把殷勤得來又不失低調的聲音接聽。「喂。」「你好,請問你係唔係90xxxxxx的機主?恭喜你!我係代表XYZ銀行打畀你,想通知番你我準備好廿萬現金貸款……」我打斷他:「多謝晒,使唔使還?」對方像機械人念對白:「我為你安排一個超低息優惠,利息折合起來,只不過係每日一杯奶茶價錢,真係好抵借。」我忍住笑:「但我好有錢,係唔使借。」碰到叫我買東西的,我大條道理發窮惡,對同樣搵食艱難的sell屎狂呻搵食艱難。叫我開course做男士美容的,我的標準回應是:「好多人話我靚仔過梁朝偉,咁都仲要做facial?」心情好時,我不介意跟電話那端的陌生人開小玩笑。有次給Audrey聽到了,罵我:「你唔係幫襯就唔好搞搞震啦,人地做sales好慘架,快收線畀人搵多個客啦好心。」香港地,骨子裏誰人不是sell屎?物傷其類,我明,但換了是我,我寧願間中有人跟我講人才會講的笑話,而不是粗口和晦氣說話。我係人,唔係機器,give us all a good break, okay?


說給哥頓聽,他照例哈哈大笑,說:「我又未試過咁正有人同我講笑喎大哥!睇下幾時又cold call中你,你要度段好gag先得!」


莫非真箇是三歲定八十?小學時的哥頓,到了如今三十有幾,仍是那個樂觀爽快的性格,最神奇的是,這幾年他四出拜師學習各種自然療法,香薰、穴位、打坐、冥想……遲些時他會正式讀中醫課程。「咁積極,你有病?」我聽得有點擔心。


「你就有病,哈哈。無呃你,你肝鬱氣滯,情志不舒。」見他說得頭頭是道,我答應跟他去看他的相熟中醫。


望聞問切,中醫端詳了我良久,說:「後生仔,係咪成日忍唔住嘆氣,或者大氣?」有時我覺得看中醫像看相,特別是當他說中了,你會不由自主叫出來:「係呀!真係好準呀!」比較尷尬的是中醫診所的隔音屏障聊勝於無,看病的無甚私隱。「有時你會覺得心口鬱悶,唔多舒展。你做盛行?」


醫生,我係freelancer,真係唔多知屬盛行。我忽然想起了上次跟林慧時提過的問題:我們這些唔知點歸類的,算不算是losers?做得losers,好難唔肝鬱?


哥頓在旁聽,一直沒作聲,聽到我自稱losers,他反應卻大了:「有無搞錯?Losers?你都算?唔好玩啦。」我苦笑,說:「你睇我好,我睇你好,我以前就係懶有理想,畢業之後唔肯打死一份工,搞到而家半天吊。想搞點生意,租個舖,賺埋唔夠交租,搞食腦,又怕畀人抄橋,又無財力守,資本唔夠厚,根本無得同人撼,總之又煩又難。」


話說出口,最感奇怪的或許是我——為什麼我會對一個十年無見的小學同學,和一個素未謀面的老中醫和盤托出我的心底話?這些話,Nicole沒聽過,傻強沒想過,Audrey可能是最明白那個,但大家選擇秘而不宣。


中醫邊處方,邊笑笑口說:「我睇你,一係想得太多,一係就想得太簡單。邊個話理想同麵包一定有衝突?又賺到錢又有滿足感,點解唔得?而家響香港創業係難,之但係如果你真係有心闖,咪即管去闖,睇你都無乜輸唔起,本錢少有本錢少做法。計我話,你點會係losers,你只不過係行第二條路,表面係lagging behind,但事實你見識過,人又無。」


我不是losers,頂多是「laggers」


我見識少,沒想過中醫會說lagging behind——我不是losers,我頂多是「laggers」!


「有無呢個字,哈哈!咁我都係lagger,你咪睇我唔識字,扮博士,我真係好鍾意學唔同養生理論,又可以幫自己,希望以後可以幫到好多人。」


我們頂住三十五度的驕陽,像十歲時無畏一切的少年,並肩走在人來人往的街上。我這個失而復得的好同學不知道,他已經幫助了我。


文 張小康


散工達人,在社會中下層持續橫向流動,深知上流莫問,只盼不用下沉。精神生活相對豐足,物質生活絕對困乏,唯化物慾為文,畫餅充飢,討好自己,普渡眾生。


網誌:http://cheungsiuhong.mysinablog.com


編輯 徐志堅

沒有留言:

張貼留言