2010年7月11日 星期日

南非世界盃﹕點先叫好波

南非世界盃﹕點先叫好波


【明報專訊】今晚世界盃決賽,終極高潮過後係無盡空虛,前幾日無波睇,失落感提前來到,鬱悶。


好彩有一班朋友瘋狂論戰,令我重新回味、反思成個世界盃樂與怒。


先睇下佢對西班牙戰德國的4強論戰幾咁激烈,


似足南北韓鴨綠江駁火同埋台海金門炮戰﹕


「德國係輸,雖敗猶榮,咁即係代表西班牙贏得唔光彩!你竟然支持埋咁無品的球隊,要積陰德呀!」


「唔似得你隊德國囉,盡晒力、又紅黃牌齊,連續兩屆只可以爭季軍,真係嗚呼哀哉!」


「德國荷蘭至少有一兩場代表作。西班牙除了贏智利的上半場外,沒好睇代表作,此乃本人最不服之處。」


「西班牙可能鍾意『搓波』多過『入波』,入球最少贏冠軍,能否叫『最渣』或最失敗冠軍?』


「咁都叫恥辱、失敗?真係無法認同球盲的觀點!」


世界盃可能促進非洲團結,但肯定促成香港球迷大分裂。


Facebook、討論區一個月來不停開火互轟,識唔識,都駁一輪火先過癮。


資深球迷爭論愛隊實力、戰術,僵持不下;趁熱鬧新丁,都各找所好,狂撐到底。


有人一生只愛英格蘭,有人死撐阿根廷無敵,有人唾罵巴西背叛森巴,有人恥笑法國醜陋,有人鋤強扶弱捧新西蘭,有人跟紅頂白追德國,有人高舉華麗進攻大旗,有人追逐實用功利……


上網睇高登討論區,我發現戰仲慘烈﹕「今晚丹麥輸,我XXX放落滾油炸!」「西班牙贏到,我XX!」「巴西贏,我就XXXX!」「希臘入唔到一粒,我XX!」「英格蘭出局,我XX煲湯!」一時間,哀鴻遍野,血流成河,欠周街「J數」(潮語,請上網自行查找本義)者不計其數。


西班牙踢爭氣波贏德國


香港人太忙,唔似外國每逢周末全家入場捧愛隊,所以好多人到世界盃先趁熱鬧,唔識睇波,慘被稱為球盲。但盲其實唔緊要,邊個話睇書個個都要識寫小說?我都唔係好識,所以成日「賴」,馬會爭我條婆數,都係先還清,好慘。不過,睇波真係可以學,只要平靜理智咁去學,盲都遲早開眼。我唔敢話教大家睇波,但就西班牙戰德國講,做個引子,有時睇波,唔係學特首「狗up」就可以講贏人﹕


呢戰,係一場勝敗雙方都絕對可以昂起頭行出球場準經典戰役。話西班牙唔華麗,真係唔公道,如果玩5區公投,九成人會投「華麗」一票。睇各國體育新聞,全世界著名將帥無人唔服西班牙,除想煮章魚班食客,征服指數接近百分百。


鬥牛佬前幾場係踢得差,但如果話西班牙只有對智利上半場係好波,就真係錯。有朋友今年先開始睇波,亦可能係我成見,但其實半場係西班牙踢得最糟糕時候,亦係鬥牛佬本屆最危險半場,比對德國危險得多。西班牙入智利兩粒,但數字無意思,第一球係對方龍門發瘟送禮,然後智利紅牌打少個。鬥牛佬未收到禮物前,被攻到半場都過唔到。我睇20年波,未見過,場面誇張過06年被施丹法國踐踏。所以話,話西班牙樣衰,對智利呢場係200%成立!對德國之前,西班牙只有15分鐘好波,就係對巴拉圭下半場末段,變陣451。


精彩防守也好看


西班牙頭幾場,我都睇到「R頭」。咁叫歐洲冠軍?咪玩啦老友!但如果話鬥牛佬對日耳曼打得防守兼醜陋,證明你未懂得點欣賞足球。我想講,防守原來有好多種﹕


一)「901」縮


龍門之外9個球員徹底死守,men behind ball,接近零中場,留番一個前鋒對方前場盡人事撩下撩下。朝鮮、希臘案例


二)防守反擊


防守時中場線全部後撤,攔截得球後約2至4人發動快速反擊,但要保證自己後場有至少留有4、5人鎮守,以免對方反搶反攻。瑞士、巴西、荷蘭案例


三)前場壓迫


全隊用體力、積極奔跑去主動逼搶,核心防線實質推到中場,甚至前場2、3個前鋒都要逼對方控球後衛,增加對方犯錯機會。一搶到,就地發起快攻,唔好gas打迂迴組織。巴拉圭對西班牙案例


四)以攻代守


狂攻,爛攻,搏命攻!皮球永遠在對方半場踢,唔畀對方有喘息反擊機會,所以有所謂「進攻就係最佳防守」,呢種謂之普遍人認識「華麗」足球,狂野好睇,但個人技術、走位、視野、傳接球,都有好高要求。舊時巴西案例、今屆智利案例、朝鮮慘死反例、90年巴西滑鐵盧慘例,94、00年(歐國盃)荷蘭含淚恨例


五)中場控球


另一種以攻代守,但核心在中場控球消耗對方體力,永遠掌握主動權,「馬騮搶波」搓到你暈,左到右,前到後,慢慢搵空隙煮死你。08年(歐國盃)西班牙案例、今年西班牙先失敗後成功案例、02年巴西贏英格蘭案例、舊時巴西案例


六)攻守割裂


前面鋒線攻到飽,後面條防線唔該你後衛自己守。靠球員各自發揮,打天才波,街場常用。今屆阿根廷案例,所有無隊形球隊都係案例。


咁多種防守方式,其實絕大部分都要攻守結合。隊波有乜類型球員,就揀唔同踢法,唔通叫朝鮮同巴西對攻咩?對乜球隊,都可以選擇唔同陣法。


你可以話縮、防反係防守,但勿忘記防守係進攻前提、前奏,守唔掂,有時間都要去龍門執番個波先啦,邊得閒進攻?


你都可以話前場緊逼、瘋狂進攻、控球入楔都係防守。因為掌握主動,控球在腳,令後防壓力大減,後衛仲得閒上助攻抽水,所以話係一種提前防守,係另一境界防守。你話喇,對波係防守定華麗,球迷為乜要搞到炮戰?攻可以攻到自己漏洞百出,守可以守到對方滴水不漏。


本屆好睇球賽


瑞士無進攻天才,被迫選擇悶死西班牙守住,一招反擊得手。我話好睇!有紀律美。


智利冒死狂攻西班牙,出師未捷身先死,但全世界跌爛眼鏡。我話非常好睇!係亮麗美、悲壯美。


阿根廷前場狂攻,前鋒輪流個人表演。我話好睇!叫個人技術美。


喀麥隆狂攻,丹麥唔赦你對攻,又打埋防反,成就本屆最精彩賽事之一。真係非常好睇!叫做過癮美!


荷蘭打防反,一世夠運,又靠中場好狡猾,而且恰到好處唔紅牌犯規。都有人話好睇!話咁叫實用美。


巴西都打防反,演繹得最完美,可惜輸心理質素。前場3個夠玩死你6個,後衛得閒上抽水,又一粒。我都話好睇!森巴佬話係效率美,對手就覺得係無奈美!


所以話,華麗與醜陋,消極定進取,可能容易定義,但每個打法去到高境界,都可以好睇。我唔敢教大家睇波,係想大家平心靜氣欣賞球賽,睇清楚變幻細節。雖然荷蘭無厘頭贏巴西場,我都忍唔住,做唔到。但一味無原因咁死撐愛隊天下無敵,踩到對面廢柴爛泥,只會失去欣賞足球精華機會。


無波在腳都可以好波


一個前鋒點解叫好波?唔係淨係射門靚,試睇埋無波在腳,佢點解係咁走位;一個中場係咁中圈傳來傳去好悶?留意下點解所有球員都睇佢頭走位,佢無貨交,隊波可能好快就被人住砌;一個後衛點解叫頂級?唔係頂頭槌入波做鏡頭英雄咁簡單,睇下對方中場發起進攻時,佢企對方前鋒附近乜位置,點解要選條路線回防。


今年被足球上帝感召新球迷,可以先留意球員個人,然後再睇球隊整體,點互相補位防守,換位進攻,唔好齋睇比數(西班牙德國0比0上半場,兩隊都好好睇!),唔係入波多就係無敵,入得少就係等收皮。你慢慢會發現前鋒多未必攻力強,控球多唔代表有威脅,鬥牛佬對弱隊打442幾乎要輸,對德國佬打451竟然住砌。


有人將球迷分成理性同盲目,初時覺得梗係盲目最傻仔,但咀嚼朋友呢句「睇波唔捧波,睇來做什麼?」之後,我發現太理性真係會無得享受與愛隊同喜同悲激情,呢樣,係世界盃核心價值之一,比中環價值理所當然得多。所以話,死忠球迷無論愛隊幾差都捧足隊幾十年,好值得尊敬。新球迷搵隊心水去長追,係欣賞足球開始,值得我球癡高興。


捧心水隊是欣賞足球開始


我明白係人見到愛隊輸波都會有脾氣,但記得欣賞球賽過程,承認自己不足,欣賞對手高超,先係真正球迷。人踢得好贏波,就唔理表現踩對家廢柴,種叫做球盲。信我,放低無厘頭執著睇今晚決賽,你會睇得開心好鬼多。你同朋友吹水講波時,甚至會發現大家對某種足球風格喜愛,可能同對某些政治理念堅持原來係咁相似,咁有共鳴﹕


「而家巴西基本上只靠前面3個打反擊就夠贏,間中加一個馬爾干、巴斯圖斯或者拉美利斯是但一個上抽水又搞掂!」


「可惜呢隊已經唔係森巴足球。」


「近幾屆世界盃有無咁有效率防守反擊?」


「真係冇,以前意大利同家德國反擊都唔夠佢巔峰。」


「巴西班友禁區頂散出反擊下,真係好恐怖!」


「無錯,但我已經唔鍾意呢隊巴西喇。」


「同民主黨一樣,或者路線可取,但面容扭曲。」


「你諗下連羅賓奴都唔肯堅持插花畀我睇,咁同劉慧卿走去同班叫佢街人歡笑握手有咩分別?」


「我家終於明白,細哨巴西隊點解完全無位企!」


「因為鄧加就係何俊仁,頂住全巴西長毛謾罵,推出政改防守反擊保守方案。」


「咁細哨唯有退黨啦,做鄭家富囉。講句﹕呢隊已經唔係我所認識巴西!」


文 燈神.茂斯


編輯 楊泳森

沒有留言:

張貼留言